Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu Kodluyor
Kodlama Dersi Nedir?
Kodlama dersi aynı zamanda programlama ve yazılım dersi olarak da isimlendirilebilir. Kodlama dersi ile öğrencilere bilgisayar yazılımı geliştirmenin (programlamanın) temelleri öğretilmek amaçlanmaktadır. Yapılan araştırmalar sonucu programlama eğitiminin öğrencilere yansıtıcılık, yaratıcılık, kural öğrenme ve kurallara uyma, problem çözme ve analitik düşünme, uzamsal düşünme becerileri gibi beceriler kazandırmaktadır (AKPINAR & ALTUN, 2014). Bu açıdan bakıldığında ilkokullarda verilecek olan kodlama dersinde amaç herkesi yazılımcı olarak yetiştirmek değil yukarıda sayılan bu nitelikleri kazanmasını sağlamaktır.
Günümüzde okuryazarlık tanımlarının içerisine bir de bilgisayar okuryazarlığı tanımı girmiştir. Bilgisayar okuryazarlığı en basit haliyle bilgisayarı kullanma yeteneği olarak tanımlansa da bilgisayar okuryazarı olan bir bireyin, çeşitli sorunların çözümünde, iletişim kurmada, bilgi edinmede bilgisayar kullanması ve bilgisayarın çalışma mantığı, bilgisayarda kullandığı programların nasıl geliştirildiği ve çalıştığı hakkında bilgi sahibi olması beklenmektedir (Akgül, Küpeli, & Kır, 2015).
Peki Küçük Yaştaki öğrencilere Karmaşık Programlama Dilleri Nasıl Öğretilecek?
Öğrencilere direk gelişmiş programlama dilleri öğretilmeyecek bunun yerine yukarıda bahsedilen nitelikleri kazandırma üzerine yoğunlaşmış eğitimler verilecektir. Bahsedilen bu nitelikler kazandırılmaya çalışılırken yaşlarına uygun olacak şekilde hazırlanmış uygulamalar ve oyunlar kullanılmaktadır. Scratch, Blockly, Codeorg, KoduGameLab vb. uygulamalar kullanılarak öğrencileri doğrudan karmaşık kod yazma eylemine sokmadan sürükle bırak işlemi ile gerekli program parçacıklarını uygun yerlere getirip birleştirmeleriyle programlarını oluşturmaları sağlanmaktadır.
Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu olarak biz kodlama eğitiminin ne kadar önemli ve gerekli bir konu olduğunun farkındayız. Bu programla çocuklarımızın bilgi ve iletişim teknolojilerinin aktif birer kullanıcısı olmalarını ve ayrıca yaratıcı fikir oluşturarak bu fikirlerini teknoloji kullanarak hayata geçirebilen bireyler olarak yetişmelerini amaçlıyoruz. Algoritmik düşünme becerilerinin gelişimini sağlamak temel hedefimiz. Bu program, dijital teknolojilerin doğru ve sağlıklı kullanımı, teknolojik aletlerin çalışma prensipleri, tablet uygulamaları, basit algoritma geliştirme, programlama, dijital hikâyeleme, animasyon tasarımı ve dijital oyun tasarımı modüllerini içermektedir.
Robotik Kodlama Nedir?
Robotik kodlama; çocukların mekaniği ve programlamayı birleştirerek oluşturduğu bir kodlama türü olarak bilinmektedir. Bu eğitimin küçük yaşlardan itibaren verilmeye başlanmasındaki temel amaç, programlama dili öğretilirken çoğu işlem ve kavramlar öğrenciler açısından soyut kalmakta ve öğrencilerin öğrendikleri bilgileri somutlaştırmada zorlanmasıdır. Robotik kodlama bu sürecin somutlaştırılmasını sağlayacak en iyi yaklaşım metotlarından bir tanesidir.
Robotik kodlamayı erken yaşlarda öğrenen çocuklarımız, ileriki yaşlarında bilgisayarı ve bilgisayarlı makineleri istedikleri işleri yaptırabilecekleri gibi bu cihazlara da yeni özellikler ve görevler ekleyebileceklerdir. Geleceğin iş dünyasına da katkı sunmak için genç yaşta çalışmalara başlayacaklardır. Üstelik genç yaşta programlama öğrendikleri için sektörü yönlendirmeyi de başarabileceklerdir.
Okulumuzda yapılan Robotik Kodlama etkinliklerinden bazı videolar aşağıda paylaşılmıştır.
OKULUMUZDA YAPILAN ROBOTİK KODLAMA ETKİNLİKLERİNDEN BAZI ÖRNEKLER